Contract de administrare

CONTRACT DE ADMINISTRARE
a sectiei/laboratorului/serviciului medical ………….

I. Partile contractului
Spitalul Clinic Coltea, reprezentat prin PROF.DR.POPESCU RADU CRISTIAN, în calitate de manager, si domnul/doamna …………………………………………………….., sef al sectiei/laboratorului sau serviciului medical ………………………………, domiciliat/domiciliata în ………………………………………………………, posesor/posesoare al/a BI/CI seria ……….. nr. …………….., CNP ………………………..,
au convenit încheierea prezentului contract de administrare.
II. Obiectul contractului
Obiectul prezentului contract de administrare este organizarea si conducerea activitatii sectiei/laboratorului sau serviciului medical ………………….., pe baza obiectivelor si a indicatorilor specifici de performanta cuprinsi în proiectul de management, prevazuti în anexa la prezentul contract de administrare, în scopul furnizarii de servicii medicale si alte servicii, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea si eficienta.
III. Durata contractului
(1) Prezentul contract de administrare a sectiei/laboratorului sau serviciului medical se încheie pe o perioada de 3 ani.
(2) Prezentul contract de administrare poate fi prelungit sau poate înceta, înainte de termen, în principal, în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanta.
IV. Drepturile si obligatiile partilor
A.1 . Drepturile sefului de sectie/laborator/serviciu medical:
1. dreptul la concediu de odihna anual, conform prevederilor legale;
2. dreptul de a fi sprijinit, la cerere, de catre manager, consiliul medical si comitetul director în implementarea activitatilor specifice;
3. dreptul la informare nelimitata asupra activitatii sectiei/laboratorului sau serviciului medical, având acces la toate documentele privind activitatea medicala si economico-financiara a acesteia/acestuia;
4. dreptul de a suspenda, pe perioada existentei contractului de administrare, eventualul contract de munca încheiat cu o alta institutie publica din domeniul sanitar;
5. dreptul sa desfasoare activitate conform pregatirii profesionale în sectia/laboratorul sau serviciul medical în care detine functia de conducere.
A.2 . Obligatiile sefului de sectie/laborator/serviciu medical, dupa caz:
1. îndruma si realizeaza activitatea de acordare a îngrijirilor medicale în cadrul sectiei respective si raspunde de calitatea actului medical;
2. organizeaza si coordoneaza activitatea medicala din cadrul sectiei/laboratorului sau serviciului medical, fiind responsabil de realizarea indicatorilor specifici de performanta ai sectiei/laboratorului sau serviciului medical, prevazuti în anexa la prezentul contract de administrare;
3. raspunde de crearea conditiilor necesare acordarii de asistenta medicala de calitate de catre personalul din sectie/laborator sau serviciul medical;
4. propune directorului medical planul anual de furnizare de servicii medicale al sectiei/laboratorului sau serviciului medical si raspunde de realizarea planului aprobat;
5. raspunde de calitatea serviciilor medicale prestate de catre personalul medico-sanitar din cadrul sectiei/laboratorului sau serviciului medical;
6. evalueaza necesarul anual de medicamente si materiale sanitare al sectiei/laboratorului sau serviciului medical, investitiile si lucrarile de reparatii curente si capitale necesare pentru desfasurarea activitatii în anul bugetar respectiv, pe care le transmite spre aprobare conducerii spitalului;
7. angajeaza cheltuieli în limita bugetului repartizat;
8. aplica strategiile de dezvoltare ale spitalului, adecvate la necesarul de servicii medicale specifice sectiei/laboratorului sau serviciului medical;
9. înainteaza comitetului director propuneri privind proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al sectiei/laboratorului sau serviciului medical, elaborate cu sprijinul compartimentului economico-financiar;
10. înainteaza comitetului director propuneri de crestere a veniturilor proprii ale sectiei/laboratorului sau serviciului medical, conform reglementarilor legale, inclusiv din donatii, fonduri ale comunitatii locale ori alte surse;
11. întreprinde masurile necesare si urmareste realizarea indicatorilor specifici de performanta ai sectiei/laboratorului sau serviciului medical, prevazuti în anexa la prezentul contract de administrare;
12. elaboreaza fisa postului pentru personalul aflat în subordine, pe care o supune aprobarii managerului spitalului;
13. raspunde de respectarea la nivelul sectiei/laboratorului sau serviciului medical a regulamentului de organizare si functionare, a regulamentului intern al spitalului;
14. stabileste atributiile care vor fi prevazute în fisa postului pentru personalul din subordine, pe care le înainteaza spre aprobare managerului, în conformitate cu reglementarile legale în vigoare;
15. face propuneri comitetului director privind necesarul de personal, pe categorii si locuri de munca, în functie de volumul de activitati, conform reglementarilor legale în vigoare;
16. propune programul de lucru pe locuri de munca si categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine, în vederea aprobarii de catre manager;
17. propune aplicarea de sanctiuni administrative pentru personalul aflat în subordine care se face vinovat de nerespectarea regulamentului de organizare si functionare, a regulamentului intern al spitalului;
18. supervizeaza conduita terapeutica, avizeaza tratamentul, prescrierea investigatiilor paraclinice, a indicatiilor operatorii si programului operator pentru pacientii internati în cadrul sectiei;
19. aproba internarea pacientilor în sectie, pe baza criteriilor de internare, cu exceptia internarilor de urgenta;
20. hotaraste oportunitatea continuarii spitalizarii în primele 24 de ore de la internare;
21. avizeaza si raspunde de modul de completare si de întocmirea documentelor medicale eliberate în cadrul sectiei/laboratorului sau serviciului medical;
22. evalueaza performantele profesionale ale personalului aflat în subordinea directa, conform structurii organizatorice si fisei postului;
23. propune planul de formare si perfectionare a personalului aflat în subordine, în conformitate cu legislatia în vigoare, pe care îl supune aprobarii managerului;
24. coordoneaza activitatile de control al calitatii serviciilor acordate de personalul medicosanitar din cadrul sectiei/laboratorului sau serviciului medical;
25. raspunde de asigurarea conditiilor adecvate de cazare, igiena, alimentatie si de prevenire a infectiilor nosocomiale în cadrul sectiei/laboratorului sau serviciului medical, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sanatatii Publice;
26. asigura monitorizarea si raportarea indicatorilor specifici activitatii medicale, financiar-economici, precum si a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire si control din cadrul sectiei/laboratorului sau serviciului medical, în conformitate cu reglementarile legale în vigoare;
27. raspunde de respectarea prevederilor legale privind drepturile pacientului de catre personalul medical din subordine si ia masuri imediate când se constata încalcarea acestora, potrivit dispozitiilor legale în vigoare;
28. asigura respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la pastrarea secretului profesional, pastrarea confidentialitatii datelor pacientilor internati, informatiilor si documentelor referitoare la activitatea sectiei/laboratorului sau serviciului medical;
29. urmareste încheierea contractelor de asigurare de malpraxis de catre personalul medical din subordine;
30. în domeniul financiar îndeplineste atributiile conducatorului compartimentului de specialitate, conform normelor si procedurilor legale, si face propuneri de angajare, lichidare si ordonantare a cheltuielilor, care se aproba de conducatorul spitalului;
31. propune protocoale specifice de practica medicala, care urmeaza sa fie implementate la nivelul sectiei/laboratorului sau serviciului medical, cu aprobarea consiliului medical;
32. raspunde de solutionarea sugestiilor, sesizarilor si reclamatiilor referitoare la activitatea sectiei/laboratorului sau serviciului medical;
33. propune managerului un înlocuitor pentru perioada când lipseste din spital.
B.1 . Drepturile managerului spitalului:
1. dreptul la informare nelimitata asupra activitatii sectiei/laboratorului sau serviciului medical, putând solicita documente referitoare la activitatea medicala si economico-financiara a acesteia, cu respectarea Legii drepturilor pacientului nr. 51/2003;
2. dreptul de a elibera din functie seful de sectie/laborator sau serviciu medical în cazul nerealizarii indicatorilor specifici de performanta ai managementului sectiei/laboratorului sau serviciului medical, dupa caz, timp de cel putin un an;
3. dreptul de a fi informat prompt asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea sectiei/laboratorului sau serviciului medical.
B.2 . Obligatiile managerului spitalului:
1. asigura sefului de sectie/laborator sau serviciu medical libertate în conducerea si organizarea activitatii sectiei/laboratorului sau serviciului medical, în vederea îndeplinirii indicatorilor prevazuti în contract;
2. monitorizeaza îndeplinirea obiectivelor si indicatorilor de performanta ai sectiei/laboratorului sau serviciului medical de catre seful de sectie/laborator sau serviciu medical;
3. ofera suport consultativ privind strategia de dezvoltare a spitalului si cea specifica sectiei/laboratorului sau serviciului medical, date comparative privind performanta altor spitale ori sectii/laboratoare sau serviciului, suport tehnic privind elaborarea planurilor de dezvoltare, management financiar, colectare si analiza de date pentru indicatori de performanta;
4. evalueaza lunar, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie realizarea indicatorilor de performanta si executia bugetului de venituri si cheltuieli al sectiei/laboratorului sau serviciului medical;
5. analizeaza trimestrial sau ori de câte ori este nevoie realizarea planului de achizitii publice, a investitiilor si a lucrarilor de reparatii curente si capitale ale sectiei/laboratorului sau serviciului medical;
6. numeste, la propunerea sefului de sectie/laborator sau serviciu medical, un înlocuitor al acestuia pentru perioadele când acesta nu este prezent în spital.
V. Raspunderea partilor
(1) Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor prevazute de prezentul contract de administrare, partile raspund potrivit prevederilor legale.
(2) Seful sectiei/laboratorului sau serviciului raspunde civil, contraventional, material sau penal, dupa caz, pentru nerespectarea prevederilor legale si pentru daunele produse spitalului prin orice acte contrare intereselor acestuia.
VI. Încetarea contractului
Prezentul contract de administrare înceteaza prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, daca partile nu au convenit prelungirea acestuia;
b) revocarea din functie a sefului de sectie/laborator sau serviciu medical, în cazul:
– nerealizarii indicatorilor de performanta ai managementului sectiei/laboratorului sau serviciului medical, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia;
– neîndeplinirii obligatiilor asumate prin prezentul contract;
c) acordul de vointa al partilor semnatare;
d) aparitia unei situatii de incompatibilitate sau conflict de interese, prevazuta de lege;
e) decesul sau punerea sub interdictie judecatoreasca a sefului de sectie/laborator sau serviciu medical;
f) renuntarea sefului de sectie/laborator sau serviciu medical în situatia neasigurarii conditiilor prevazute în contract sau în cazul aparitiei altor situatii întemeiate;
g) împlinirea vârstei de pensionare prevazute de lege.
VII. Modificarea contractului
Prezentul contract de administrare poate fi modificat cu acordul partilor sau pe baza unor reglementari legale ulterioare încheierii acestuia.
VIII. Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea si interpretarea clauzelor prezentului contract de administrare se rezolva pe cale amiabila, iar în cazul în care litigiile nu se rezolva pe cale amiabila, partile se pot adresa instantelor judecatoresti competente.
IX. Dispozitii finale
Prevederile prezentului contract de administrare pot fi completate cu dispozitii specifice, corelate cu specificul fiecarei sectii/laborator sau serviciu medical.
Prezentul contract de administrare a fost încheiat în doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte, astazi, …………………….., si constituie act aditional la contractul individual de munca, conform art. 17 alin. (4) din Codul muncii.

MANAGER,
PROF.DR.POPESCU RADU CRISTIAN

Sef sectie/laborator sau serviciu medical,



This article comes from Spitalul Clinic Coltea
http://www.coltea.ro

The URL for this story is:
http://www.coltea.ro/modules/tinycontent/index.php?id=68